SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número03Trajetória para o currículo - história pessoal e política social em estudos curriculares. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

VEIGA-NETO, Alfredo  e  MACEDO, Elizabeth. Estudos de currículo: como lidamos com os conceitos de moderno e pós-moderno?. ETD [online]. 2008, vol.09, n.03, pp.234-252. ISSN 1676-2592.

The text does a first collection, more or less systematic, of groups which, connected with the GT Curriculum of ANPEd, have been working in the field of Curriculum Studies at our universities and what these groups mean by and how they use the expressions modern, modernity, postmodern, etc. It begins with a synoptic chart of the contributions sent by the groups, going on to a brief analysis of the relationships between modernity, postmodernity and poststructuralism; of the place of the real when a discursive perspective is taken; and the relationships between the theory and the empiric.

Palavras-chave : Curriculum; Modernity; Postmodern; Reality; Theory; Empiricism.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )