SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número02Educação bimodal no curso de pedagogia: aprendizagens em estatística aplicada à educaçãoLa formación de educadores bajo una modalidad virtual: abordaje de un falso dilema índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

CAMPOS, Gilda Helena Bernardino de. Alteridade como princípio para a formação de professores. ETD [online]. 2009, vol.10, n.02, pp.271-290. ISSN 1676-2592.

This article presents the principles, the pedagogical basis and the structure of the specialization course - postgraduate/ lato sensu/ - of Technologies in Education offered in its first version for 1.400 teachers from municipal and estate levels of Brazil. This paper also shows the pedagogical structures used in the course and how they introduce the content, and from there, the formation of a learning community mediated by the teacher-tutor, one of the actors in the development of the course.

Palavras-chave : Technology in Education; Pedagogical Structures; Teachers Development.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )