SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número01A pesquisa em educação no Brasil: uma crítica a fragmentação do conhecimentoO currículo como vivência da complexidade no espaço escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


ETD Educação Temática Digital

versión On-line ISSN 1676-2592

Resumen

LANDINI, Sonia Regina. Professor e seu trabalho: cotidiano e conhecimento escolar. ETD [online]. 2009, vol.11, n.01, pp.18-34. ISSN 1676-2592.

The emphasis in the subjectivity and the minority group´s culture is a subject of educator´s iinterest in the last few decades. Appropriating the contributions of Lulács, of Heller and Lefebvre we intend to characterize daily practice´s and its relation with the knowledge, being analyzed especially the tendencial valorization of the cultural expressions in its singularity, having as results a misunderstandig in the comprehension of reality and the school´s function, making difficult surpass the social inaqualities.

Palabras clave : Daily practices; School Practices; Knowledge.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )