SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número01A legislação ambiental do município de Araguaína: para quem?Reflexões sobre a feitura e os usos da imagem na pesquisa em educação: os óculos de Win Wenders e o olhar de Bavcar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


ETD Educação Temática Digital

versión On-line ISSN 1676-2592

Resumen

MARTINS, Diléia Aparecida  y  MACHADO, Vera Lúcia de Carvalho. Educação bilíngue para surdos: um olhar a partir da trajetória de intérpretes de Língua Brasileira de Sinais. ETD [online]. 2009, vol.11, n.01, pp.234-254. ISSN 1676-2592.

The current work reflects bilingual education for deaf students in higher education, specially the education trajectory of the Brazilian Sign Language interpreter. It recovers the deaf person educational history and presents the research data obtained from Libras interpreters who teach in higher education, concerning the education of these professionals. From the answer of the subjects it is observed that the professionals are guided by appropriate knowledge along their human education, starting from their social disposition and their access to symbolic productions.

Palabras clave : Interpreter of the Brazilian Sign Language; Bilingual Education for Deaf; Inclusion; University Level.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )