SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3O mestrado profissional no âmbito das políticas públicas na educação: reflexões sobre a produção do conhecimento científicoA formação de professores para a inserção da prática ambiental: um relato de experiência índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

CASAGRANDE, Ieda Maria Kleinert; PEREIRA, Sueli Menezes  e  SAGRILLO, Daniele Rorato. The world bank and policies of teaching in Brazil. ETD [online]. 2014, vol.16, n.3, pp.494-512. ISSN 1676-2592.  https://doi.org/10.0000/016v03n9p494.

Discuss the relationship between policies for teacher education and the interference of international multilateral agencies in particular the World Bank (IBRD). Through desk research, analyze official documents of the Ministry of Education (MEC) on teacher training, documents IBRD and UNESCO.Visando poverty reduction and job training, the main target of the IBRD is the Basic Education for those should form teachers whose proposals are reflected in the curriculum guidelines, whose focus is on "training for skills." Thus, the educational institutions turn their goals to match the workforce to the dictates of capital, transferring the school from the political sphere to the sphere of the market.

Palavras-chave : Education Policy; World Bank; Teacher Education; Basic Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )