SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Percepção publica de ciência de graduandos do estado de São Paulo: um estudo a partir da ótica da biotecnologiaA invasão das tecnologias de informação e comunicação nas escolas e o diálogo necessário índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

SANTOS, Vera Lucia Pontes dos; PEREIRA, Jasete Maria da Silva  e  MERCADO, Luís Paulo Leopoldo. Whatsapp: an online bias as a teaching strategy in teacher training. ETD [online]. 2016, vol.18, n.1, pp.104-121. ISSN 1676-2592.  https://doi.org/10.20396/etd.v18i1.8637398.

The Digital Information Technologies and Communication (TDIC) emerge in the educational setting as a new nomenclature to compose analog and digital media in society. This generates impacts on teaching and learning boosting teachers to professional updates. The TDIC that appeared to communicate and transmit information representing broad possibilities, including integration to educational practices. Whatsapp tested with students of pedagogy aiming to use as a teaching strategy in initial teacher education. Search hovered this uncertainty: how teaching strategies integrated with TDIC may favor the formation of teachers? In this context, qualitative research data showed advantages and disadvantages of the application.

Palavras-chave : Training Strategy; Training for Teachers; Whatsapp.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )