SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número3LUTAS DEMOCRÁTICAS CONTRA O URSTAAT: O QUE PODE FAZER A EDUCAÇÃO?DIREITOS HUMANOS E JUSTIÇA RESTAURATIVA NAS ESCOLAS: ENTRE DECRETOS E A PRÁTICA DA CIDADANIA NO CONTEXTO DA DEMOCRACIA BRASILEIRA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

AUAD, Daniela; SILVA, Janaína Guimarães da Fonseca e  e  ROSENO, Camila. GENDER IN BRAZILIAN BASIC EDUCATION: THE UNCONSTITUTIONALITY OF PROHIBITIVE PROJECTS. ETD - Educ. Temat. Digit. [online]. 2019, vol.21, n.3, pp.568-586.  Epub 23-Set-2019. ISSN 1676-2592.  https://doi.org/10.20396/etd.v21i3.8654669.

Starting from the concept of genre, by Joan Scott; of Chantal Mouffe's understanding of politics; and Donna Haraway's feminist critique of the production of knowledge, the text analyzes allegedly prohibitive bills on dialogue on gender relations in school. These projects put into dispute models of society, through public policies and educational practices, regarding autonomy and equality of rights.

Palavras-chave : Gender relations; Basic education; Democratic education; Social movements; Right to education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )