SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.01 número01A resistência como práxis dos movimentos ambientalistas e ecológicosAbaixo Euclides e acima quem? Uma análise do ensino de Geometria nas teses e dissertações sobre o Movimento da Matemática Moderna no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

NONATO, Emanuel do Rosário Santos. Novas tecnologias, educação e contemporaneidade. Práxis Educativa [online]. 2006, vol.01, n.01, pp.77-86. ISSN 1809-4309.

This paper addresses the problem of the Post Modernism and its consequences and inter-relations with the dynamics of Contemporary Education, mainly after the advent of the new Technologies of Information and Communication in the process of restructuring of Capitalism and the implementation of the Information mode of Production substituting the Industrial Mode of Production. It is a discussion about the place of Post Modernism in the Contemporary Society and the conceptual bases that define it, as they are confronted to the situation of Capitalism now a day. It is also a discussion about the implications of the new technologies of Information and Communication in the human cognitive processes.

Palavras-chave : New Technologies; Post Modernism; Technological Determinism.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )