SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.01 número02Didática da história: passado, presente e perspectivas a partir do caso alemãoExercício docente na prisão: apontamentos sobre aspectos do habitus do professor índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

LEITE, Sérgio Antonio da Silva  e  D'ESTEFANO, Cynthia Bauab Fabricio. A informática no processo de alfabetização escolar: um estudo de caso. Práxis Educativa [online]. 2006, vol.01, n.02, pp.17-29. ISSN 1809-4309.

This paper presents a research whose objectives were to describe and to analyse the applications of information technology resources - literacy softwares - in a school literacy process. Through a case study, data were collected during pedagogical work sessions, both in the computer room and in the classroom, with a first grade literacy class. The data analysis produced nine Thematical Nucleus, suggesting that the activities of the softwares analysed are founded in a literacy traditional concept, inconsistent with the classroom pedagogical work. Such implications are discussed.

Palavras-chave : Literacy; Computer; Educational Softwares.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )