SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.01 número02Educação e psicanálise: a criança problema na perspectiva de análise da obra de Arthur Ramos (Rio de Janeiro 1930-1940)Caminar sobre los dos pies: didáctica, epistemología y práctica de la enseñanza índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

PIETROBON, Sandra Regina Gardacho. A prática pedagógica e a construção do conhecimento científico. Práxis Educativa [online]. 2006, vol.01, n.02, pp.77-85. ISSN 1809-4309.

The present work intends to present relative facts to the evolution of the scientific knowledge, and the first rupture in terms of conception of the knowledge felt starting from the jump of the mythical vision for the reason. It also intends to list the influences of the dominant paradigm of the science in the areas of the knowledge. It discusses in a resumed form the emergent paradigm, detaching some necessary beginnings so that the educational practice propitiates the construction of the knowledge.

Palavras-chave : Dominant Paradigm; Emergent Paradigm; Pedagogic Practice; Reproduction/Construction of the Knowledge.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )