SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.02 número01Leitura em voz alta: uma experiência com crianças de três a dez anos de idadeO jogo dramático e o imaginário de alunos nas aulas de teatro índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

SANTOS, Denise Dittrich Vieira; ROMANOWSKI, Joana Paulin  e  JUNQUEIRA, Sérgio. Leitura em língua estrangeira: Hacia el Español. Práxis Educativa [online]. 2007, vol.02, n.01, pp.33-42. ISSN 1809-4309.

This article discusses the issue of the reading in classes of a foreign language. The article presents theoretical frameworks related to reading and the development of critical readers to analyze the activities of the course book “Hacia el Español, curso de lengua y cultura hispânica”, written by Fátima Cabral Bruno e Maria Angélica Mendoza, specially developed for Brazilian students. From the methodology proposed in the book investigated and the guidelines presented for the teachers, this paper analyses the criteria used in the preparation of the book and in the selection of the texts aiming at identifying the advantages and limits of the book when used by Spanish teachers towards the development of the students’ reading abilities of the Spanish as a foreign language.

Palavras-chave : Reading; Foreign Language; Course Book.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )