SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número01Saberes, conhecimentos e as pedagogias das perguntas e das respostas: atualidade de antigos conflitosA educação das crianças pequenas como estratégia para a contenção da pobreza: análise de iniciativas dos organismos internacionais em curso na América Latina índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

MARTINS, André Silva. Educação básica no século XXI: o projeto do organismo “Todos pela Educação”. Práxis Educativa [online]. 2009, vol.04, n.01, pp.21-28. ISSN 1809-4309.

This article analyses the project called “Everybody for Education” from the perspective of hegemonic relations and their proposals for Basic Education. The article examines the role of the project in current Brazilian society as well as its insertion in the political-business movement in course in the country. This is done in an attempt to demonstrate the meaning of these proposals to mass education in Brazil. The theoretical-methodological framework for the study is based on Gramsci’s ideas. The study points out that the political strengthening of the project “Everybody for Education” challenges the need to reflect critically about the education of the working class and also reflect about the foundations of educational policies in Brazil.

Palavras-chave : Basic Education; Hegemony; Businessmen.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )