SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número01Abordagem sobre um tema complexo de história: a relação entre finalidades da educação, poder e interessesPlanejando para a diferenciação: a experiência de professores de escolas primárias da Irlanda do Norte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Práxis Educativa

versión On-line ISSN 1809-4309

Resumen

SUASNABAR, Claudio. La reforma Universitaria de Córdoba de 1918: una mirada histórica de la relación entre intelectuales, universidad y política en la Argentina. Práxis Educativa [online]. 2009, vol.04, n.01, pp.51-61. ISSN 1809-4309.

This article analyzes the relationship between intellectuals, university and politics in Argentina having as a starting point the discussion on the vitality of the postulates of the 1918 University of Cordoba Reform. Firstly, the paper discusses the reasons for the long duration of the reformist identity as a form of intervention by intellectuals. Secondly, it presents the current questions addressed to this identity which are associated with the project of university regeneration and to the model of relationship between intellectuals and politics.

Palabras clave : University; Intellectuals; Educational Policy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )