SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número02Dispositivo estratégico, resistência e relações de poder: um ensaio sobre a identidade do Centro de Educação Matemática (CEM) e seu papel na (E) educação (M)matemática brasileiraSobre os objetivos, objetos e problemas da pesquisa brasileira em modelagem matemática na educação matemática índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

CRUZ, Jaqueline Zdebski da Silva  e  SZYMANSKI, Maria Lidia Sica. O ensino da matemática nas escolas do campo por meio da metodologia da mediação dialética. Práxis Educativa [online]. 2012, vol.07, n.02, pp.445-465. ISSN 1809-4309.

This paper approaches the need for pedagogical work within the scope of Rural Education, mainly Mathematics teaching. It seeks to justify the defense of a differentiated work, which takes as its starting point, the students’ mathematical knowledge and allows its broadening in such a way that the mathematical knowledge acquired is really useful in their everyday life. Taking the Rural Education Curricular Guidelines into account, this study presents the main points for the development of a dialectic mediation methodology, which establishes relations between the different knowledge of teachers and students, so that the students can overcome their immediate knowledge of the world, through mathematical knowledge historically built by humankind.

Palavras-chave : Rural Education; Mathematics; Dialectic Mediation Methodology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )