SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número02O ensino da matemática nas escolas do campo por meio da metodologia da mediação dialéticaConhecimentos mobilizados por professoras dos anos iniciais na elaboração de histórias infantis com conteúdos matemáticos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

KLUBER, Tiago Emanuel  e  BURAK, Dionísio. Sobre os objetivos, objetos e problemas da pesquisa brasileira em modelagem matemática na educação matemática. Práxis Educativa [online]. 2012, vol.07, n.02, pp.467-488. ISSN 1809-4309.

This paper presents an analysis of scientific communications published in the IV Mathematical Modeling National Conference (CNMEM in the Brazilian abbreviation), which took place in 2005. The analysis consists of a meta-analytical and content qualitative approach, aided by the software Atlas T.i. The data collected was originated in the above mentioned conference which is the first of the three which will be analyzed in the study that aims to unveil the research on Mathematical Modeling in Brazil. The categories established in this paper and which will be interpreted are: a) Meta-study on Mathematics Modeling; b) Modeling application; c) Articulation between Modeling and other theories, and d) Modeling and teachers education.

Palavras-chave : Research; Mathematical Modeling in Mathematical Education; Meta-Comprehension.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )