SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número03  suppl.especialGestión del multilingüismo y docencia indígena para una educación intercultural bilingüe en la Argentina índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

PARADISE, Ruth. Estilo interacional e o significado não verbal: crianças Mazahua aprendem como viver no modo separado-mas-junto. Práxis Educativa [online]. 2012, vol.07, n.03, suppl., pp.11-30. ISSN 1809-4309.

Young children’s experience with nonverbally organized social interaction constitutes a primary kind of enculturation. As they acquire the ability to participate in everyday interactions, they simultaneously learn the cultural meanings embedded in them. This article describes the acquisition by Mazahua children of a separate-but-together interactional style. An appreciation of the nonverbal meanings involved an further our understanding of the nature of culturally defined interactional styles and their impact on school learning.

Palavras-chave : Nonverbal Meaning; Enculturation; Mazahua Culture; Interactional Styles; Native American Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )