SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número3A produção do conhecimento em educação: o Pós-estruturalismo como potência epistemológicaCaminhos possíveis em contextos reais: o Programa de Implantação das Salas de Recursos Multifuncionais na perspectiva de análise da tradução de políticas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

ROSA, Sanny S. da  e  PONCE, Branca Jurema. Curricular policy studies: a review of problems and epistemological approaches of research (2010-2015). Práxis Educativa [online]. 2017, vol.12, n.3, pp.788-807. ISSN 1809-4309.  https://doi.org/10.5212/PraxEduc.v.12i3.006.

This paper examines the problems and the epistemological approaches of researches on curricular policies in their interfaces with teacher education and teaching work. We analyzed 77 papers published, between 2010 and 2015, in Brazilian journals classified as A1 and A2 (top references) by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES). The methodology combined the thematic analysis of contents with the analytical scheme of the Epistemological Approach of Research in Education Policies (EEPE). The results point not only to the need for epistemological strengthening of production of this field, but also to a more fruitful dialogue between the empirical basis of research and its theoretical references.

Palavras-chave : Curricular policies; Epistemological approaches; Research problems.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )