SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Ética e pesquisa em Educação: o necessário diálogo internacionalA gestão democrática nos marcos legais de municípios do estado do Maranhão: uma análise das leis dos Conselhos Municipais de Educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Práxis Educativa

versão On-line ISSN 1809-4309

Resumo

ZUCCHETTI, Dinora Tereza. Risk and social vulnerability in the sayings of Pedagogy academics. Práxis Educativa [online]. 2018, vol.13, n.1, pp.164-180. ISSN 1809-4309.  https://doi.org/10.5212/PraxEduc.v.13i1.0010.

This essay is produced from teaching experience in Higher Education. Its central problematic is the practices of students of a Pedagogy Course of a University located in the metropolitan region of Porto Alegre / RS. The text problematizes the expression of risk and social vulnerability categories in the initial formation of teachers and educators in the field of school and non-school education, considering the dimension of the pedagogical interventions developed. It seeks, ultimately, from the developed reflections, to contribute to the students training as teachers.

Palavras-chave : Teacher training; Social Risk; Social vulnerability.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )