SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número22A psicologia e a formação docente: uma contribuição do sociocultural construtivismoPlataformas de aprendizaje: herramientas técnicas o psicológicas? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

TUNES, Elizabeth; TACCA, Maria Carmen Villela Rosa  e  MITJANS MARTINEZ, Albertina. Uma crítica às teorias clássicas da aprendizagem e à sua expressão no campo educativo. Linhas Críticas [online]. 2006, vol.12, n.22, pp.109-130. ISSN 1981-0431.

In this paper, we aim at comprehending the ways in which psychology and education interpenetrate each other. The reflection is based on learning theories which serve as the scenario of a cycle of theoretical production in psychology, in search of the main line of thinking of concrete ways in which teachers and students carry out their practices in education. With psychology’s historical-cultural perspective as a basis, a critical examination of the most known learning theories is made while trying to demonstrate their convergences and their limits in treating the diversity of human learning types, especially the ones that take place inside the school institution.

Palavras-chave : Psychology; Education; Learning Theories.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )