SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número32Profissão docente: representações sociais de professoras da educação básicaUniversidade: espaço privilegiado para a formação de professores de educação física índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

AHLERT, Alvori. Educação e esperança na formação docente: diálogos entre a pedagogia e a teologia. Linhas Críticas [online]. 2011, vol.17, n.32, pp.61-76. ISSN 1981-0431.

Education and the teaching profession face a crisis at the beginning of the XXI Century. From education, humanity expects the redemption of all its evils. Consequently, it also expects teachers to solve all the problems related to the complex task of educating new generations, who are born and raised in situations and realities marked, on the one hand, by voracious competition and, on the other, by emptiness of meaning. Therefore, this text highlights the importance of an interdisciplinary view encompassing pedagogy and other sciences, establishing a dialog between education and theology and presenting a reflection about the dimension of hope in teacher training. The meeting of pedagogy and theology can bring subsidies in the search for new meanings in this context.

Palavras-chave : Education; Hope; Teacher Training.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )