SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número34Condições de trabalho e repercussões pessoais e profissionais dos envolvidos com a pós-graduação stricto sensu: balanço e perspectivasEducação em direitos humanos e promoção da igualdade racial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Linhas Críticas

versión On-line ISSN 1981-0431

Resumen

SCAFF, Elisângela Alves da Silva. Formação de professores da educação básica: avanços e desafios das políticas recentes. Linhas Críticas [online]. 2011, vol.17, n.34, pp.461-481. ISSN 1981-0431.

This paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initial training courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation and implementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are the official national-level documents, information from the website that manages the registration and selection process of the PARFOR - the Plataforma Freire, and information shared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support to teacher training of the state of Mato Grosso do Sul.

Palabras clave : PARFOR; Educational Planning; Educational Policy; Teacher Training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )