SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número35Aulas de ciências em laboratórios de informática: uma construção discursiva do monopólio participativoPlanejamento e delineamento de experimentos probabilísticos para o ensino fundamental I índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

SILVA, João Alberto da; MARINHO, Julio Cesar Bresolin; SILVA, Grasilele Ruiz  e  BARTELMEBS, Roberta Chiesa. Concepções e práticas de experimentação nos anos iniciais do ensino fundamental. Linhas Críticas [online]. 2012, vol.18, n.35, pp.127-150. ISSN 1981-0431.

This study is the result of qualitative research of school procedures and teachers’ conceptions about experimentation, instrumental activity, or practical classes. We have interviewed teachers working in the first years of elementary school in the town of Rio Grande/RS and observed their classes, in order to analyze the way in which experimentation is used in the science teaching and learning process. Through the collected data we perceived that the types of materials used, the daily activity of the students and the possibility of constructing learning are important points for the teacher when dealing with practical activities in class.

Palavras-chave : Experimentation; Science Education; Constructivism.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )