SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número36Intérpretes de si: narrativas identitárias de jovens em conflito com a leiGêneros textuais nos livros didáticos de alfabetização matemática e matemática do PNLD 2010 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

PAULILO, André Luiz. A produção didática da história nos manuais para professores. Linhas Críticas [online]. 2012, vol.18, n.36, pp.319-338. ISSN 1981-0431.

This article presents research findings on the teaching of history, centered on the results of the analysis of teachers’ manuals from 19 collections of history textbooks recommended by PNLD-2008. The study approaches teachers’ manuals as a research resource. The discussion is based on the idea that teachers’ manuals contain representations of teaching. By briefly outlining the teaching practices in the teachers’ manuals, the author reflects on the conceptions of the teaching of history in the material studied. The conclusion is that these conceptions reveal some of the most important characteristics of teachers’ practices.

Palavras-chave : Teaching of History; Teachers’ Manuals; Elementary Education; Teaching Practices.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )