SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número37As fichas de cultura do sistema de alfabetização: Paulo Freire: um “Ovo de Colombo”Alfabetização como ato de conhecimento em Freire: escrita e leitura de mundo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

RODRIGUES, Maria Emilia de Castro; GOIAS, Universidade Federal de  e  MACHADO, Maria Margarida. Vivenciando o referencial freireano na universidade. Linhas Críticas [online]. 2012, vol.18, n.37, pp.485-503. ISSN 1981-0431.

The article discusses significant experiences of work at the School of Education of the Federal University of Goiás, based on three conceptions of Paulo Freire’s thought: dialog, collective construction and the political intentionality of educative actions. These conceptions contribute to the analysis of two experiences developed over the last 10 years, for Youth and Adult Education (EJA), at the university: the constitution of and actual participation in the State of Goiás EJA Forum and the intensification of the learning, research and extension activities focused on EJA. These experiences point to our “reading” of the current reality and the possibilities of the Freirean referential, in a context of disputes, theoretical conceptions and policies of the university.

Palavras-chave : Youth and Adult Education; Freirean Referential; University.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )