SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número39Jovens em acolhimento institucional prolongado: entre a vida governada e a liberdadeEducação do Distrito Federal perdeu bilhões com erros do Tribunal de Contas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

CARVALHO, Letícia dos Santos  e  MARTINS, André Ferrer Pinto. Formação continuada com quadrinhos nas aulas de ciências: algum problema?. Linhas Críticas [online]. 2013, vol.19, n.39, pp.331-353. ISSN 1981-0431.

Continuing education making use of comic books in science classes: Any problem? The present study is within the scope of the continuing education of professionals, in the area of science teaching, and using comic books as a strategy. Its main goal is to discuss the obstacles and possibilities presented in a process of continuing education of a primary school science teacher, using “Monica’s Gang” Comics as a methodological strategy. Qualitative research was conducted, using the action research methodology. The study makes evident the contribution of continuing education towards the resizing of pedagogical issues.

Palavras-chave : Continuing Education; Science Teaching; Comic Books.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )