SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número40Conhecimentos específicos mediados pedagogicamente na educação a distância do programa e-Tec BrasilPedagogia da variação linguística e estudo de gêneros numa sociedade multidialetal índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

LOPES, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva  e  ZUIN, Antônio Álvaro Soares. Educação@tecnologias digitais: uma investigação do caso “diário de classe” do facebook. Linhas Críticas [online]. 2013, vol.19, n.40, pp.631-647. ISSN 1981-0431.

This paper investigates the webpage in the Facebook social network entitled “Diário de Classe” (Class Diary), created in 2012 by a Brazilian student, in order to denounce structural and educational problems in her school. It seeks to understand the potential of the Internet as a field of expression, without denying the thin line that separates the positive element of virtual expressions from a dangerous exhibitionist process of forming fixed opinions. It is a matter of underlining the importance of criticality while making use of digital technologies, and the extent to which such telematic devices are involved in current discussions about the formation of the individual

Palavras-chave : Education; Technology; Digital Technology; Facebook; Dialogue.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )