SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número42A construção da identidade docente na educação superior tecnológica: um estudo de casoO “oceano quantitativista” na avaliação da pósgraduação: implicações no trabalho docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Linhas Críticas

versión On-line ISSN 1981-0431

Resumen

SILVA, Renata Maldonado da. A implementação do Proies no Brasil: novas regulações ou velhas práticas?. Linhas Críticas [online]. 2014, vol.20, n.42, pp.461-478. ISSN 1981-0431.

The article seeks to analyze the implementation of the Program of Incentive to the Restructuring and Strengthening Institutions of Higher Education (Proies), released in 2012, linking it to other actions of the Federal Government, such as the University for All Program (Prouni) and the Fund for the Financing of Higher Education Students (Fies), which, since the 1990s, aim to broaden access to higher education and simultaneously promote the process of ‘entrepreneurship’ in education, establishing new relations between the State and private enterprise.

Palabras clave : Higher Education; Neoliberalization; Entrepreneurship.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )