SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número44Gilberto Freyre e a educação: raça, democracia e ensino de história e cultura afro-brasileirasA significação da avaliação escolar para crianças do quarto ano índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

RUZA, Fábio Machado; SILVA, Santuza Amorim da  e  PADUA, Karla Cunha. To be a university professor: identities built between aspects of professional satisfaction and dissatisfaction. Linhas Críticas [online]. 2015, vol.21, n.44, pp.179-198. ISSN 1981-0431.  https://doi.org/10.2015/lcv21n44.011.

This paper summarizes results of research analyzing the constituent elements of professional identities of professors at the State University of Minas Gerais, triangulating data from questionnaires and interviews conducted in narrative format, with documental analysis. The data revealed that, in the institution researched; professional identities are built contradictorily, interlacing professional dissatisfaction, due to precarious working conditions, and professional satisfaction, resulting from the work environment and professional autonomy.

Palavras-chave : Professor; Professional Identity; Teaching Work; Organization; Professional Satisfaction..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )