SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número45Políticas públicas educacionais: uma análise do PAR no Norte de Minas GeraisDocência universitária e formação de professores - saberes pedagógicos e constituição da profissionalidade docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão impressa ISSN 1516-4896versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

LOPES, Alice Casimiro. For a Curriculum without Fundamentals. Linhas Críticas [online]. 2015, vol.21, n.45, pp.445-466. ISSN 1981-0431.  https://doi.org/10.2015/lcv21n45.0011.

Through a post-structural and a post-foundational approach, this paper argues critically against the proposal for a national curriculum common core. For this purpose, a few texts on national curricular bases were investigated, especially the government programs of the 2014 presidential candidates in Brazil: Aécio Neves, Dilma Roussef and Marina da Silva (replacing Eduardo Campos). The policy for a curriculum without fundamentals means defending that there are no absolute curricular principles and rules, defined scientifically or on any other basis, which are not part of the political game in education.

Palavras-chave : Contextualization; Curriculum Policy; Discourse; National Curriculum Common Core; Standards.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )