SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número49Dilemas da educação na contemporaneidade: contribuições da análise do discursoA tese da primazia do reconhecimento sobre o conhecimento em Axel Honneth: contribuições para os processos educativos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão impressa ISSN 1516-4896versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

SILVA, Liliene Alves Veloso da  e  MARINHO-ARAUJO, Claisy Maria. Pedagogical guidelines: Contributions to acting school psychologists in the Federal District. Linhas Críticas [online]. 2016, vol.22, n.49, pp.685-707. ISSN 1981-0431.  https://doi.org/10.2016/lcv22n49.685.

The literature points to changes in concepts and practices of school psychologists into a perspective of critical performance. The Education State Secretariat of Federal District (SEDF) distinguishes itself in the national context for implementing public policies aimed at providing the inclusion of the psychologists in the school. This research aims to signal to the improvements in the school psychology guidelines of the school psychology in the SEDF. With that in mind were assessed the publications of 1992, 1994, 2006 and 2010. Results showed the contributions of pedagogic guidelines for the redefinition of concepts and changes in school psychologists` practices.

Palavras-chave : School Psychology; Educational Guidance; School Psychologist.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )