SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25Matemática e a inclusão do outroO estudo do limite de uma função: O que disseram os alunos? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão impressa ISSN 1516-4896versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

SILVA, Marcio Antonio da. A Política Cultural dos Livros Didáticos de Matemática: um guia para transformar estudantes em cidadãos neoliberais. Linhas Críticas [online]. 2019, vol.25, e21853.  Epub 27-Fev-2019. ISSN 1981-0431.  https://doi.org/10.26512/lc.v24i0.21853.

In this article, I will present how the math curriculum leads values, behaviors and moralities that go beyond conceptual content, skills or competences, producing political implications. More specifically, I will show how mathematics textbooks propose the teaching of specific ways of being and behaving in the world, aligned with neoliberal policies. I conclude that cultural politics is a powerful tool for analyzing mathematics curricula and that these analyzes have important implications for the teacher education because they offer other ways of looking at teaching and learning processes.

Palavras-chave : mathematics education; curriculum; cultural policy; mathematics textbooks..

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )