SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28A influência do Banco Mundial na política educacional do Estado do ParanáEducação científica e mídia: difusão do fenômeno da gemelaridade em Cândido Godói índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão impressa ISSN 1516-4896versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

LIMA, Carla da Conceição de. Implementation of SIMADE: analysis of the performance of school principalsImplementation of SIMADE: analysis of the performance of school principals. Linhas Críticas [online]. 2022, vol.28, e41860.  Epub 24-Maio-2022. ISSN 1981-0431.  https://doi.org/10.26512/lc28202241860.

This article analyzes the implementation of the Sistema Mineiro de Administração Escolar (SIMADE) from the discretion of middle-level bureaucrats: the principals of the state public schools. Methodologically, it is a quantitative research in which it is observed: a gap between the formulation and the implementation of the policy; the production of new rules regarding the access and use of the system; implementation aimed at the administrative or pedagogical use of SIMADE. Therefore, there is a continuous work of discretion through which school principals build different policies in the context of the public state network of Minas Gerais.

Palavras-chave : Public Policy Implementation; SIMADE; School Principal; Public Policy Implementation; SIMADE; School Principal.

        · resumo em Português | Espanhol | Inglês     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )