SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14EUA - Brasil: uma cooperação deletéria na educação- da cartilha neoliberal ao fundamentalismo religiosoAnálise da formulação e da implementação da meta 4 do Plano Nacional de Educação: tensões entre a inclusão total e a inclusão preferencial índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Jornal de Políticas Educacionais

versão On-line ISSN 1981-1969

Resumo

MEHTA, Jal. From Bureaucracy to Profession: Remaking the Educational Sector for the Twenty-First Century. J. Pol. Educ-s [online]. 2020, vol.14, e78849.  Epub 01-Dez-2021. ISSN 1981-1969.  https://doi.org/10.5380/jpe.v14i0.78849.

The article examines the challenges faced by American schooling and the reasons for persistent failure of American school reforms to achieve successful educational outcomes at scale. Building on research from a variety of fields and disciplines, shows a “sectoral” perspective on education reform, exploring how this shift in thinking could help education stakeholders produce quality practice across the nation.

Palavras-chave : education policies; education reforms; professionalization.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )