SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15Entre deslocamentos e sedimentações: trajetória de institucionalização do Programa Nacional de Alimentação EscolarA política de financiamento da educação infantil e a incidência dos movimentos sociais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Jornal de Políticas Educacionais

versão On-line ISSN 1981-1969

Resumo

BONETTO, Pedro Xavier Russo. Common National Curricular Base and City Curriculum of: total alignment. J. Pol. Educ-s [online]. 2021, vol.15, e78850.  Epub 03-Set-2021. ISSN 1981-1969.  https://doi.org/10.5380/jpe.v15i0.78850.

The article examines the curriculum document of the city of São Paulo, called the Currículo da Cidade, and compares it with the National Common Curricular Base. The method used was speech analysis in its Foucaultian perspective. The analyses indicate that the speeches described in the documents are absolutely aligned. In addition, the documents are produced in the same social context, they didn't have an effective engagement of teachers and illustrate a conception of technical and uncritical physical education.

Palavras-chave : Physical Education; Curriculum; Public policies; National Common Curricular Base; City Curriculum.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )