SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número01A histórica contribuição do ensino privado no BrasilAs escolas promotoras de saúde: uma via para promover a saúde e a educação para a saúde da comunidade escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação

versión On-line ISSN 1981-2582

Resumen

SFORNI, Marta Sueli de Faria  y  GALUCH, Maria Terezinha Bellanda. Apropriação de instrumentos simbólicos: implicações para o desenvolvimento humano. Educação. Porto Alegre [online]. 2009, vol.32, n.01, pp.79-83. ISSN 1981-2582.

Evaluation of results from official exams revealed that Brazilian primary and secondary school children have not attained the required performance expected at this teaching level during the last years. Current research, based on the historical and cultural theory, discusses the impact of pupils’ low school performance in their formation and human development. It also presupposes that the appropriation of symbolical instruments is the process through which each subject produces the development attained by human beings.

Palabras clave : Learning; Human Development; Evaluation; School Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )