SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número03Ações afirmativas na Educação Superior: o que acadêmicos brasileiros podem aprender da experiência americanaLíderes instrucionais e sua capacidade de fornecer feedback construtivo aos professores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação

versión On-line ISSN 1981-2582

Resumen

CAETANO, Ana Paula  y  AFONSO, Maria Rosa. A justiça e os dilemas na formação ética de professores. Educação. Porto Alegre [online]. 2009, vol.32, n.03, pp.252-259. ISSN 1981-2582.

This article is organized to show the ethical relevance to the formation of teacher who concern and integrate justice questions. The justice perspectives taking in account the teachers dilemmas (items from questionnaires) as well as reflects on the teacher’s formation proposal that centered deep dilemmas.

Palabras clave : Ethical Teacher Formation; Justice; Dilemmas.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )