SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número03Ações afirmativas na Educação Superior: o que acadêmicos brasileiros podem aprender da experiência americanaLíderes instrucionais e sua capacidade de fornecer feedback construtivo aos professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

CAETANO, Ana Paula  e  AFONSO, Maria Rosa. A justiça e os dilemas na formação ética de professores. Educação. Porto Alegre [online]. 2009, vol.32, n.03, pp.252-259. ISSN 1981-2582.

This article is organized to show the ethical relevance to the formation of teacher who concern and integrate justice questions. The justice perspectives taking in account the teachers dilemmas (items from questionnaires) as well as reflects on the teacher’s formation proposal that centered deep dilemmas.

Palavras-chave : Ethical Teacher Formation; Justice; Dilemmas.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )