SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número03Formação de professores: a constituição de um campo de estudosA problemática dos professores iniciantes: tendência e prática investigativa no espaço universitário índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

FLORES, Maria Assunção. Algumas reflexões em torno da formação inicial de professores. Educação. Porto Alegre [online]. 2010, vol.33, n.03, pp.182-188. ISSN 1981-2582.

This paper discusses a number of reflections on what are considered to be key issues in initial teacher education. Drawing upon work carried out in the context of teacher education and in research over the last years, this paper analyses the process of becoming a teacher, the complex and problematic nature of teaching, theory and practice in initial teacher education and the role of research and reflection, and the role and influence of teacher educators. The paper concludes with some aspects that might be developed further in the context of educational research.

Palavras-chave : Initial Teacher Education; Teacher Educators; Views of the Teacher; Professional Socialization.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )