SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número03Desafios aos professores na construção de mudanças educacionais e curriculares: que possibilidades e que constrangimentos?Os professores formadores e os saberes de orientação mediante ações tutorais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

MARTIN, Pura Lúcia Oliver  e  ROMOMANOWSKI, Joana Paulin. A didática na formação pedagógica de professores. Educação. Porto Alegre [online]. 2010, vol.33, n.03, pp.205-212. ISSN 1981-2582.

This subject discusses the teaching in the teacher’s pedagogical formation of degree courses, the establishment of priorities for the teacher’s formation, the current and the role of the teaching on this formation nowadays. It results of a qualitative approach research with professors and coordinators who work on degree courses of five universities in Paraná. It shows that teaching has a tendency to prioritize specific aspects of teaching practice instead of her total dimension. It indicates an emphasis on the learning: “learn to learn” aimed on the student like an intelligent active subject, creative, productive and able to domain his learning procedures.

Palavras-chave : Didactics; Formation of Professors; Licenciatura; Theory and Practical.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )