SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número01Formação da identidade em tempos de mudanças velozes e multiplicidade normativaA política da OCDE para a educação e a formação docente. A nova regulação? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação

versión On-line ISSN 1981-2582

Resumen

WEBER, José Fernandes. Crítica à moral e educação: sobre o espírito livre de Nietzsche. Educação. Porto Alegre [online]. 2011, vol.34, n.01, pp.65-74. ISSN 1981-2582.

The paper presents Friedrich Wilhelm Nietzsche’s reflections about education (Erziehung) in his works Human all to Human and Daybreak. In a first moment, we present Nietzsche’s critic of morality of customs and the relation with his reflections about education. In a second moment, we show the peculiarity of the figure of the free spirit and his relation with this critic. The free spirit is the typology in which the morality of customs critic reaches its maturity, a kind of positive consciousness about the unavoidable necessity of critic.

Palabras clave : Moral; Nietzsche; Education; Free Spirit.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )