SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número01A política da OCDE para a educação e a formação docente. A nova regulação?Formação de professores: reflexões a partir de uma experiência em ambiente virtual de aprendizagem colaborativa na pós-graduação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação

versión On-line ISSN 1981-2582

Resumen

LEAL, Telma Ferraz; BRANDAO, Ana Carolina Perrusi Alves  y  TORRES, Mirela Rejane Pereira. Leitura em livros didáticos: a argumentação em questão. Educação. Porto Alegre [online]. 2011, vol.34, n.01, pp.86-98. ISSN 1981-2582.

This study analysed the different types of comprehension questions that can contribute for the development of argumentative skills. Seven groups of Portuguese textbooks (each group containing four books) were analysed and 13 types of question were identified. A low investment in the questions aimed for the development of argumentative skills was found in five, out of seven textbook groups. However, two groups of textbooks revealed great diversity in the type of comprehension questions proposed.

Palabras clave : Argumentation; Reading; Textbooks.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )