SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número03Políticas públicas de leitura em Portugal e Brasil: novos caminhos, velhos problemasMétodos de ensino na escola portuguesa: a Revista Escolar (1923-1926) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

UMBELINO, Luís António. Linguagem, instituição e educação: contributos Merleau-Pontyanos. Educação. Porto Alegre [online]. 2012, vol.35, n.03, pp.380-384. ISSN 1981-2582.

This paper aims to meditate on the difficulty of making successful changes and reforms in the field of education. To do this, we will follow a line of research established by Merleau-Ponty’s concept of “institution”. We will argue that the philosophical horizon establish by this concept can be applied to the understanding of how can - and should - be faced the need for change that Education always demands.

Palavras-chave : Education; Institution; Merleau-Ponty.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )