SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número01É a educação um direito humano? Em busca de razões suficientes para se justificar o direito de formar-se como humano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação

versión On-line ISSN 1981-2582

Resumen

RAMOS, Aura Helena  y  FRANGELLA, Rita de Cássia Prazeres. Currículo de educação em direitos humanos: sentidos em embates/articulações. Educação. Porto Alegre [online]. 2013, vol.36, n.01, pp.14-20. ISSN 1981-2582.

The article aims to analyze the different meanings that underlie the discussion of the appropriation of human rights issues in education, questioning the policy-making curriculum for Human Rights Education. Problematize the polysemy of the Human Rights Education and the supposed universality that marks human rights. From there on we argue that this occurs as the difference in articulation and enunciation as cultural and buoyed by this sense, we argue that the educational setting of human rights is to be given from this negotiation and or articulation.

Palabras clave : Human Rights Education; Negotiation of Difference; Hegemony.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )