SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número2Diferença, diversidade e formação docente: contribuições da psicanálise à discussão da inclusãoDe jogos, profanações e gambiarras: por uma educação especial subversiva índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão impressa ISSN 0101-465Xversão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

BERNARDINO, Leda Mariza Fischer  e  VAZ, Beatriz Gomes. Evaluation of early children in inclusion education process through the AP3 protocol. Educação. Porto Alegre [online]. 2015, vol.38, n.2, pp.193-202. ISSN 1981-2582.  https://doi.org/10.15448/1981-2582.2015.2.20045.

The development and psychic structure in the early childhood involve significant biopsychosocial changes. In the prevention and precocious intervention field with children who present faults in that process is the connection with Inclusion Education. This research analyzed the quality of the inclusion experience of eight children in structural and instrumental aspects through the AP3 protocol, with individual analysis on the results of each child and qualitative analysis of the observed classes. The high rate of risk for the constitution of the subject pointed to a need to consider psychological difficulties and the psychotherapeutic work besides the one focused on instrumental fields.

Palavras-chave : Childhood Development; Childhood Education; Inclusion Education; Psychoanalytical Evaluation at the Age of 3.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )