SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Além da torre de marfim: relatórios de opções políticas e planejamentos para negociação internacional no ensino de Análise de Política ExternaBiologia, conhecimento e consciência: articulações possíveis na construção da aprendizagem índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão impressa ISSN 0101-465Xversão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

DONAT, Julia; MOURA, Tayse Conter De; KRISTENSEN, Christian Haag  e  CARVALHO, Janaína de Castro Nuñez. Teachers and child maltreatment - a theoretical review of recognition, reports and capacity. Educação. Porto Alegre [online]. 2016, vol.39, n.1, pp.66-73. ISSN 1981-2582.  https://doi.org/10.15448/1981-2582.2016.1.20367.

This paper theoretically reviews the child maltreatment phenomenon, mostly considering the difficulty of teachers in the recognition of specific signs and symptoms and how to properly report the cases. We sought to understand the main concepts of abuse and their subdivisions (sexual abuse, emotional abuse, physical abuse and neglect) as well as the difficulties that teachers have with these cases on a daily bases. Furthermore, we aimed to verify through an unsystematic review of the literature prevention programs with teachers as the target audience, and finally, emphasize important aspects that must be considered for this type of training.

Palavras-chave : Child Abuse; School age Children; Teachers.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )