SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número3Chega de etnografia! A educação da atenção como propósito da antropologia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão impressa ISSN 0101-465Xversão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

CORRIENTE ROSA, Marco. Teacher's situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment. Educação. Porto Alegre [online]. 2016, vol.39, n.3, pp.412-420. ISSN 1981-2582.  https://doi.org/10.15448/1981-2582.2016.3.22257.

This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives.

Palavras-chave : Teachers; Change; Crisis; Passion; Disenchantment.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )