SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número1Tique e toc na escola: mais que um problema de saúde, uma questão social e pedagógicaA docência nas séries iniciais do ensino fundamental: reflexões sobre a escolha da profissão e sobre o exercício profissional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão impressa ISSN 0101-465Xversão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

FERRARO, José Luís Schifino. Curriculum, experiment and experience: Science Education contributions. Educação. Porto Alegre [online]. 2017, vol.40, n.1, pp.106-114. ISSN 1981-2582.  https://doi.org/10.15448/1981-2582.2017.1.25458.

Taking as a starting point the possibility of questioning for (re) define essential elements in Natural Science teaching, this work haul over the curriculum an ethical-aesthetical look that reinforces the need and the right of the students experience without disregarding the importance of experimentation on the construction of specific knowledge of the area. Considering the duality experience/experiment this work does not intended to highlight the need for some overlap between these two dimensions, but discuss them in an attempt to rescue the transformation dimension of the educational concept far beyond the pure applicability and technical domain.

Palavras-chave : Curriculum; Science Education; Experience.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )