SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número1O Programa de Avaliação da Aprendizagem Escolar (PAAE): indicadores de desempenho e aprendizagemConnecting Museums: um estudo de caso sobre liderança, inovação e educação em museus de ciências universitários liderando projetos de internacionalização índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão impressa ISSN 0101-465Xversão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

ZIMBICO, Octavio Jose. History, policy and education: the new primary schooling model in Mozambique. Educação. Porto Alegre [online]. 2019, vol.42, n.1, pp.67-76.  Epub 10-Jun-2019. ISSN 1981-2582.  https://doi.org/10.15448/1981-2582.2019.1.28623.

This text deals with the model of primary schooling in Mozambique, from 1975 to 1982, starting from the question: to what extent did organizational changes affect this model, in terms of educational policies and paradigmatic proposals? The methodology consisted of the bibliographical review and analysis of the Tempo Magazine. We conclude that the Mozambican primary school is a political model, which, in organizational terms, is a democratic and training center for the new man. At the level of educational policy was a model to replicate. In terms of paradigmatic proposals, the relations between the subjects (students and teachers) should be based on nationalism and emancipation.

Palavras-chave : School model; Mozambican primary school; Discussion space.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )