SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número18História do ensino da matemática em Portugal: constituição de um campo de investigaçãoO movimento da matemática moderna no Brasil: encontro de certezas e ambigüidades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Diálogo Educacional

versión impresa ISSN 1518-3483versión On-line ISSN 1981-416X

Resumen

VALENTE, Wagner Rodrigues. A matemática moderna nas escolas do Brasil: um tema para estudos históricos comparativos. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2006, vol.06, n.18, pp.19-34. ISSN 1981-416X.

This article argues for necessity of comparative historic studies aiming to understand the inheritance left by the Modern Mathematics Movement and its impact on pedagogic practices in mathematics teaching in Brazil. The paper considers historio-cultural theoretical and methodological references, using these as basis from which to justify the need to carry out investigations in different Brazilian cities, where groups involved in the disseminating and research Modern Mathematics were created.

Palabras clave : Modern Mathematics Movement; Comparative Historic Studies; School Mathematics.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )