SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número18Formação do professor-educador matemático em cursos de licenciaturaParadigmas da ciência e o desafio da educação brasileira índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Diálogo Educacional

versión impresa ISSN 1518-3483versión On-line ISSN 1981-416X

Resumen

CIRINO, Marcelo Maia. Considerações sobre práticas de sala-de-aula no ensino de ciências: uma abordagem comparativa. Rev. Diálogo Educ. [online]. 2006, vol.06, n.18, pp.169-181. ISSN 1981-416X.

This work seeking different ways of investigation about classroom practices in Science teaching. Using theoretical perspective that is provided by Zabala (1995, 1998) this article makes a comparison between a work with respect to secondary Chemistry teachers’ practices (Romanelli, 1992, 1996) and the references from Zabala.

Palabras clave : Classroom Practice; Science Teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )